REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
rem.pl/sklep/
(poniższy Regulamin obowiązuje od dnia 27 marca 2023 roku,
treść starego – nieaktualnego – Regulaminu można znaleźć
na stronie: stary regulamin do 26.03.2023
§ 1.
Postanowienia ogólne
- Niniejszy
Regulamin określa zasady korzystania z usług oferowanych przez Rafała
Krzemińskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą RAFAŁ
KRZEMIŃSKI “REM”, zwanej w dalszej części Regulaminu – REM, w siedzibie
REM, drogą elektroniczną i w serwisie internetowym www.rem.pl, zwanym w
dalszej części Regulaminu – Sklepem Internetowym. Regulamin określa:
zasady składania i realizacji zamówień; warunki przyjmowania plików do
druku; warunki reklamacji; prawa i obowiązki Klienta; zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy oraz informacje porządkowe.
- Właścicielem
Rafał Krzemiński „REM” oraz właścicielem i administratorem Sklepu
Internetowego działającego pod adresem www.rem.pl jest Rafał Krzemiński
prowadzący działalność gospodarczą pod firmą RAFAŁ KRZEMIŃSKI “REM” (adres
prowadzenia działalności gospodarczej i adres do korespondencji: 02-285
Warszawa, ul. Szyszkowa 19) wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez
ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP 5222527561, REGON 015677840,
adres poczty elektronicznej: biuro@rem.pl, numer telefonu kontaktowego:
+48 22 868 35 94
- Regulamin
stanowi integralną część Umowy Sprzedaży i obowiązuje obie strony, jeśli
nie uzgodnią one na piśmie odmiennych postanowień.
- Warunkiem
złożenia Zamówienia jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego
akceptacja. Klient składając Zamówienie akceptuje treść Regulaminu,
niezależnie od sposobu złożenia Zamówienia (za pośrednictwem Sklepu
Internetowego, za pośrednictwem poczty elektronicznej czy też osobiście, w
siedzibie REM).
§ 2. SŁOWNIK
- SPRZEDAWCA
/ USŁUGODAWCA – Rafał Krzemiński prowadzący działalność gospodarczą pod
firmą RAFAŁ KRZEMIŃSKI “REM” (adres miejsca prowadzenia działalności i
adres do korespondencji: ul. Szyszkowa 19, 02-285 Warszawa) wpisany do
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw
gospodarki, NIP 5222527561, REGON 015677840, adres poczty elektronicznej:
biuro@rem.pl, numer telefonu kontaktowego: +48 22 868 35 94, właściciel
firmy REM Rafał Krzemiński i Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem
internetowym www.rem.pl.
- KLIENT /
USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność
do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, która
zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- UMOWA
SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Towaru lub Usługi zawierana albo zawarta
między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego, za
pośrednictwem poczty elektronicznej lub w siedzibie Sprzedawcy.
- TOWAR –
rzecz ruchoma dostępna w ofercie Sprzedawcy będąca przedmiotem Umowy
Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, wykonana na podstawie Zamówienia i
innych szczegółowych uzgodnień pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- PROJEKT –
skład graficzny (opracowanie graficzne pliku produkcyjnego, stworzenie lub
modyfikacja Pliku Graficznego, materiału do druku) zgodnie z wytycznymi
Klienta, obejmujący wszelkie czynności związane z pracą na komputerze i
stanowiący samodzielny przedmiot Umowy Sprzedaży lub dotyczący realizacji
Zamówienia złożonego przez Klienta.
- ZAMÓWIENIE
– złożone w formie pisemnej, elektronicznej lub za pośrednictwem
Formularza Zamówienia indywidualne zlecenie dotyczące zawarcia Umowy
Sprzedaży Towaru lub Usługi.
- FORMULARZ
ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w
Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności
poprzez dodanie Towarów lub Usług do elektronicznego koszyka oraz
określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- PLIK
GRAFICZNY – projekt Towaru przygotowany przez Klienta albo przez
Usługodawcę według wytycznych Klienta.
- SKLEP
INTERNETOWY – Sklep Internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem
internetowym: www.rem.pl.
- USŁUGA
ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na
rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- FORMULARZ
REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający
utworzenie Konta.
- KONTO –
Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem
podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym
Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych
Zamówieniach.
- NEWSLETTER
– Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona
przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która
umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne
otrzymywanie treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje
o Towarach dostępnych w ofercie Sprzedawcy.
- KODEKS
CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku
(Dz.U.2020.1740 .).
- KONSUMENT
– Klient będący osobą fizyczną spełniający warunki wskazane w art. 221 lub
3855 Kodeksu Cywilnego.
- PISEMNE
POTWIERDZENIE/PISMO SPRZEDAWCY/PISMO KLIENTA – podpisane Pismo Sprzedawcy
lub Klienta, jak również zawarte w wiadomości przesłanej za pomocą poczty
elektronicznej (e-mail) podpisane, ale bez konieczności opatrzenia go
bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego
kwalifikowanego certyfikatu, o którym mowa w art. 78 § 2 Kodeksu
Cywilnego.
- DZIEŃ
ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy.
- REGULAMIN
– niniejszy regulamin.
§ 3.
Korzystanie ze Sklepu Internetowego i Usługi Elektroniczne dostępne w Sklepie
Internetowym
- Do
korzystania ze Sklepu Internetowego w tym przeglądania asortymentu i
składania zamówień na Towary, niezbędny jest:
- komputer
lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do sieci Internet i
zainstalowaną przeglądarką internetową z włączona funkcją zapisu plików
Cookies oraz obsługi Javascript;
- aktywne
konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Klient
uprawniony jest i zobowiązany do korzystania ze Sklepu Internetowego
zgodnie z prawem, dobrymi obyczajami i jego przeznaczeniem oraz do
przestrzegania niniejszego Regulaminu.
- Klient
zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która
mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu Internetowego, w tym w
szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu
Internetowego lub jego elementy techniczne, w tym od dostarczania treści o
charakterze bezprawnym.
- Usługodawca
w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi
odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Sklepu
Internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób
trzecich lub niekompatybilność Sklepu Internetowego z infrastrukturą
techniczną Klienta.
- W Sklepie
Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto,
Formularz Zamówienia oraz Newsletter. Korzystanie z tych Usług
Elektronicznych przez Usługobiorcę jest nieodpłatne.
- Założenie
i korzystanie z Konta wymaga rejestracji w Sklepie Internetowym. W tym
celu należy wypełnić formularz rejestracyjny, podając imię i nazwisko
Usługobiorcy lub nazwę firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod
pocztowy, miejscowość, kraj), adres e-mail, numer telefonu kontaktowego
oraz hasło, zaakceptować Regulamin oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie
danych osobowych w zakresie niezbędnym do nawiązania, ukształtowania
treści, zmiany, rozwiązania i prawidłowej realizacji usług świadczonych
drogą elektroniczną oraz do realizacji Zamówień Klienta. W wypadku
Usługobiorców niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy
firmy oraz numeru NIP.
- Po
zarejestrowaniu się w Sklepie Internetowym każdorazowe logowanie odbywa
się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym.
- Korzystanie
z Formularza Zamówienia wymaga posiadania aktywnego Konta, ma charakter
jednorazowy i rozpoczyna się z chwilą dodania pierwszego Towaru do
elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia
poprzez Formularz Zamówienia wymaga podania Towaru/ów, ilości Towaru/ów,
adresu i sposobu dostawy, sposobu płatności oraz kliknięcia pola „składam
zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Samodzielna modyfikacja wprowadzanych
danych możliwa jest do chwili zakończenia składania Zamówienia za pomocą
Formularza Zamówienia, które następuje z chwilą kliknięcia pola „składam
zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
- Korzystanie
z Usługi Elektronicznej Newsletter nie wymaga posiadania aktywnego Konta i
następuje poprzez podanie w polu „Newsletter” adresu poczty elektronicznej
i kliknięcie pola „>”. Wyboru Usługi Elektronicznej Newsletter można
dokonać również podczas rejestracji Konta poprzez zaznaczenie
odpowiedniego checkboxa – aktywacja usługi następuje z chwilą utworzenia
Konta.
- Konto
oraz Newsletter są Usługami Elektronicznymi świadczonymi przez czas
nieokreślony w sposób ciągły. Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie
Usługi Elektronicznej bez wskazania przyczyny poprzez przesłanie
stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
biuro@rem.pl lub też pisemnie na adres: ul. Szyszkowa 19, 02-285 Warszawa.
Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia otrzymania
oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia), chyba że
strony ustalą krótszy termin wypowiedzenia.
- W
przypadku Usługobiorców będących jednocześnie Konsumentami, Usługodawca
może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej, gdy
Usługobiorca obiektywnie rażąco albo uporczywie narusza Regulamin, w
szczególności gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym, po
bezskutecznym co najmniej jednokrotnym wezwaniu do zaprzestania lub
usunięcia naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa o
świadczenie Usługi Elektronicznej w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni
od dnia otrzymania przez Usługodawcę Usługobiorcy oświadczenia woli o jej
wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
- W wypadku
Usługobiorców niebędących jednocześnie Konsumentami, Usługodawca może
wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem
natychmiastowym i bez wskazywania przyczyny poprzez przesłanie
Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
§ 4. Przyjęcie
Zamówienia i zawarcie Umowy Sprzedaży
- Ogłoszenia,
reklamy, cenniki i inne informacje o produktach dostępnych w asortymencie
Sprzedawcy, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe
oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71
Kodeksu Cywilnego.
2. Klient może złożyć Zamówienie w
następujący sposób:
- poprzez Formularz Zamówienia
dostępny w Sklepie Internetowym;
- za pośrednictwem poczty
elektronicznej (mail) poprzez przesłanie Zamówienia na adresy mail podane
na stronie internetowej www.rem.pl. Złożenie zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej jest
dodatkowo płatne zgodnie z Cennikiem – https://www.rem.pl/kategoria-produktu/dodatkowe-uslugi/ tytułem skompletowania Zamówienia.
- Wszystkie
wskazane powyżej formy są równoważne. Zamówienie uważa się za złożone z
chwilą jego podpisania. Zamówienie składane za pośrednictwem Formularza
Zamówienia dostępnego w Sklepie Internetowym lub za pośrednictwem poczty
elektronicznej traktowane są jako Zamówienia podpisane. Treść Zamówienia
wiąże strony po Pisemnym Potwierdzeniu jego przyjęcia przez Sprzedawcę
oraz nadaniu mu indywidualnego numeru. Datą przyjęcia Zamówienia jest data
wskazana w Piśmie Sprzedawcy.
- Sposób
składania Zamówienia za pośrednictwem Formularza Zamówienia dostępnego w
Sklepie Internetowym opisano w § 3 ust. 8 Regulaminu. Na poszczególnych
etapach wypełniania Formularza, Klient określa przedmiot Zamówienia,
akceptuje jego cenę i czas realizacji Zamówienia, wybiera sposób płatności
i dostawy oraz ostatecznie potwierdza Zamówienie poprzez kliknięcie pola
„Kupuję i płacę”. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez
Klienta, na podany w Formularzu adres poczty elektronicznej, Pisemnego
Potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę wraz z indywidualnym
numerem Zamówienia i informacjami składającymi się na treść Umowy
Sprzedaży.
5. W przypadku Zamówienia składanego za
pośrednictwem poczty elektronicznej Sprzedawca przesyła Pisemne Potwierdzenie
przyjęcia Zamówienia na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w
trakcie składania Zamówienia. Przesłana wiadomość stanowi propozycję zawarcia
Umowy Sprzedaży i zawiera informację o:
- przedmiocie
Zamówienia oraz jego numerze;
- łącznej
cenie zamawianych Towarów lub Usług oraz kosztach dostawy;
- sposobie
i terminie zapłaty;
- czasie
realizacji Zamówienia i sposobie dostawy;
- Umowa
Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą Pisemnego Potwierdzenia przez Klienta
warunków Umowy Sprzedaży, o których mowa powyżej.
- Wszelkie
późniejsze zmiany Zamówienia wymagają Pisemnego Potwierdzenia drugiej
strony. Jeśli późniejsza zmiana Zamówienia pociągać będzie za sobą
obowiązek zapłaty kwoty pieniężnej przekraczającej kwotę wskazaną w
pierwotnym Zamówieniu, Sprzedawca przyjmie Zamówienie do realizacji po
Pisemnym Potwierdzeniu przez Klienta, że wie o tym obowiązku.
- Przed
złożeniem Zamówienia, Klient ma prawo zapytać o wycenę, przyszłego, ewentualnego
Zamówienia. Taka jednorazowa wycena jest wykonywana bezpłatnie i
obowiązuje przez 3 dni robocze od daty widniejącej w ofercie cenowej –
daty wysłania maila. Jakakolwiek zmiana w złożonym zapytaniu przez
Klienta, a dotycząca np.: ilości, użytych materiałów, zastosowania, itp.
powoduje, że poprzednia oferta cenowa automatycznie staje się nieaktualna.
- Klient
zobowiązany jest do dostarczenia wszystkich potrzebnych danych/materiałów
do realizacji złożonego i potwierdzonego Zamówienia najpóźniej w terminie
do 14 dni od daty przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę, zgodnie z ust. 3
niniejszego paragrafu. W szczególności, jeśli Towar wykonywany jest według
projektu Klienta, w tym terminie Klient zobowiązany jest do dostarczenia
Pliku Graficznego zgodnego ze specyfikacją zamieszczoną na stronie
internetowej https://www.rem.pl/pomoc-jak-przygotowac-plik/ . Po upływie tego terminu, Zamówienie zostaje anulowane, a
Klient zostanie obciążony kosztami wykonywanych do tego czasu czynności
związanych z realizacją Zamówienia. Termin ten nie obowiązuje, jeśli
strony postanowią inaczej i zostanie to zapisane w Zamówieniu, oraz
potwierdzone przez Klienta i Sprzedawcę.
- Zamówienia
niespełniające wymogów określonych niniejszym Regulaminem, nieopłacone,
pozbawione Plików Graficznych lub zawierające błędne Pliki Graficzne, nie
będą realizowane i zostaną usunięte w ciągu 30 dni licząc od dnia ich
złożenia.
- Wszelkie
Projekty graficzne, naniesienie zmian oraz inne czynności związane z
realizowaniem złożonego zamówienia będą wykonywane przez Sprzedawcę po
jego złożeniu i opłaceniu.
- Utrwalanie,
zabezpieczenia oraz udostępnianie Klientowi treści zawieranej Umowy
Sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na
stronach internetowych www.rem.pl, poprzez przesłanie Klientowi wiadomości
za pośrednictwem poczty elektronicznej, o której mowa w ust. 4 i 5
niniejszego paragrafu, a także dołączenie do przesyłek dowodu zakupu i
specyfikacji zawartej Umowy Sprzedaży. Wszystkie transakcje rejestrowane
są w Sklepie Internetowym, a treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo
utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sprzedawcy.
§ 5. Czas
realizacji Zamówienia
- Czas
realizacji Zamówienia:
a) jest czasem przybliżonym i
orientacyjnym i wynosi od 1 do 14 Dni Roboczych. Czas realizacji konkretnego
złożonego Zamówienia ustalany jest zawsze indywidualnie, określany na chwilę, w
której Klient złożył Zamówienie, a ustalony przez Strony czas realizacji
Zamówienia zostaje Pisemnie Potwierdzony.
b) zamówienia złożone za pomocą
naszego sklepu online pod adresem https://www.rem.pl/sklep/ przed godziną 10.00 danego
dnia roboczego będą kierowane do realizacji jeszcze tego samego dnia (dotyczy
dni roboczych, nie dotyczy weekendów i świąt). Zamówienia złożone po tej
godzinie i drogą mailową będą kierowane do realizacji w możliwie najkrótszym
czasie, z tym zastrzeżeniem, że pierwszeństwo mają zamówienia składane przez
sklep online.
- Czas
realizacji Zamówienia liczony jest od momentu ostatecznej
akceptacji/przesłaniu Pliku Graficznego zgodnego ze specyfikacją
zamieszczoną na stronie internetowej https://www.rem.pl/pomoc-jak-przygotowac-plik/ oraz
po zaksięgowaniu na rachunku bankowym Sprzedawcy całości lub części
zapłaty dokonanej zgodnie z postanowieniami § 7 Regulaminu, a
uwzględnionej i zaakceptowanej przez Klienta w składanym Zamówieniu.
- Jakiekolwiek
późniejsze zmiany w Zamówieniu, wprowadzane przez Klienta, wydłużają
termin realizacji o czas, w którym one nastąpiły i powodują powstanie
obowiązku pokrycia przez Klienta kosztów, które Sprzedawca już poniósł
przystępując do realizacji Zamówienia w zatwierdzonym pierwotnie
kształcie. Sprzedawca informuje Klienta o powstałych dotychczas kosztach i
przystępuje do realizacji zmienionego Zamówienia po ich akceptacji przez
Klienta.
- Uzgodniony
miedzy stronami czas realizacji Zamówienia lub dostawy może ulec wydłużeniu
w przypadku wystąpienia przeszkody natury wyższej po przyjęciu Zamówienia
i za którą Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. Sprzedawca
niezwłocznie informuje Klienta o zaistnieniu tego rodzaju przeszkody i o
jej ustąpieniu. Klient może wyznaczyć dodatkowy, odpowiedni termin na
realizację Zamówienia, a po jego bezskutecznym upływie może odstąpić od
umowy.
§ 6. Pliki
Graficzne, Projekty, wydruki próbne i prawa autorskie
- Materiały
do druku i Pliki Graficzne należy przygotować i dostarczyć w sposób
obowiązujący w „REM” zgodnie ze specyfikacją zamieszczoną na stronie
internetowej https://www.rem.pl/pomoc-jak-przygotowac-plik/
- Towar
realizowany jest według Pliku Graficznego przesłanego przez Klienta a
wydruki wykonywane są w postaci, w jakiej zostały dostarczone/przesłane
przez Klienta. Sprzedawca nie dokonuje korekt w otrzymanych od Klienta
materiałach do druku i Plikach Graficznych. W przypadku Plików Graficznych
nieodpowiadających specyfikacji zamieszczonej na stronie
internetowej https://www.rem.pl/pomoc-jak-przygotowac-plik/ Sprzedawca nie może zagwarantować druku wolnego od usterek.
- Sprzedawca
w ramach usługi dodatkowej na zlecenie Klienta może dokonać sprawdzenia w
zakresie poprawności przesłanych przez Klienta plików (w celu wskazania
ewentualnych błędów do poprawy), naniesienie (nanoszenie) poprawek, zmian,
dodawanie tekstu lub grafiki w przesłanych projektach/plikach i jest to
dodatkowo płatne zgodnie z Cennikiem – https://www.rem.pl/kategoria-produktu/dodatkowe-uslugi/
- Dodatkowe
usługi związane z naniesieniem zmian przez Sprzedawcę w Pliku Graficznym
są płatne według Cennika – https://www.rem.pl/kategoria-produktu/dodatkowe-uslugi/.
- Towar
może być również zrealizowany według Projektu, którego przygotowanie
Klient zleci Sprzedawcy. Cena za opracowanie Projektu ustalana jest zawsze
indywidualnie. Wszelkie zmiany wprowadzane przez Klienta w opracowanym
Projekcie są dodatkowo płatne. Koszt jednej Tury poprawek jest uzgadniany
każdorazowo indywidualnie z Klientem. Przez jedną Turę Poprawek należy
rozumieć dowolną ilość poprawek i zmian zaproponowanych przez Klienta w
jednej wiadomości e-mail lub podczas jednego spotkania z grafikiem. Za
turę poprawek uważa się również dodanie przez Klienta jakichkolwiek
dodatkowych elementów do projektu. Kolejne poprawki, zaproponowane w
następnej wiadomości lub następnym spotkaniu z grafikiem do Sprzedającego,
stanowić będą kolejną Turę Poprawek. Wycena jednej Tury Poprawek znajduje
się w Cenniku – https://www.rem.pl/kategoria-produktu/dodatkowe-uslugi/.
- Klient po
otrzymaniu każdego Projektu (wstępnego, poprawionego, ostatecznego, itd.)
jest zobowiązany do sprawdzenia go pod względem merytorycznym, graficznym,
ortograficznym, oraz zgodności ze złożonym przez niego Zamówieniem. W
przypadku wadliwego wykonania Projektu, Klient zobowiązany jest wezwać
Sprzedawcę do dokonania poprawek, wyznaczając odpowiedni termin, nie
krótszy niż 1 Dzień Roboczy.
- Wykonane
przez Sprzedawcę Projekty i pliki przetworzone do druku pozostają
własnością Sprzedawcy i bez jego pisemnej zgody nie mogą być
wykorzystywane przez Klienta, w tym udostępniane osobom trzecim, w części
lub w całości. Projekty podlegają ochronie prawnej. Uiszczenie opłaty za
wykonanie Projektu nie jest równoznaczne z nabyciem autorskich praw
majątkowych do tego dzieła. Klient chcąc nabyć autorskie prawa majątkowe
do niego jest obowiązany poinformować o tym Sprzedawcę. Nabycie autorskich
praw majątkowych do dzieła następuje poprzez zawarcie umowy w formie
pisemnej w rozumieniu art. 78 Kodeksu Cywilnego.
- Autorskie
prawa majątkowe do Projektu wykonanego na zlecenie Klienta, w sytuacji gdy
Klient zrezygnował z realizacji Towaru według tego Projektu pozostają
własnością Sprzedawcy, a Klient pokrywa jedynie koszt wykazany w
Zamówieniu jako koszt wykonania Projektu.
- Przed
przystąpieniem do realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę, Klient
oświadcza, że jest właścicielem praw autorskich do dostarczonych
materiałów lub posiada stosowne licencje lub zgodę na wykorzystanie przez
siebie tych materiałów. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w
przypadku naruszenia przez Klienta praw autorskich, praw własności
przemysłowej (patentów, znaków Towarowych, wzorów użytkowych i wzorów
zdobniczych) osób trzecich lub dóbr osobistych.
- Sprzedawca
nie jest zobowiązany do oceny treści zawartych w przesłanych do druku
materiałach, może jednak, w przypadku stwierdzenia, że materiały
dostarczone przez Klienta zawierają, według jego oceny, treści niezgodne z
prawem, zasadami współżycia społecznego lub dobrymi obyczajami, odmówić wykonania
Zamówienia.
- Klient
wyraża zgodę na wykorzystanie Towarów wykonanych przez Sprzedawcę w
materiałach informacyjnych, w tym w galerii na stronach internetowych
należących do Sprzedawcy i reklamowych oraz jako próbek możliwości
technicznych.
- Za pisemną
zgodą Klienta Sprzedawca może uwidocznić swoje logo na wytworzonym Towarze.
- Sprzedawca
nie ponosi odpowiedzialności za odstępstwa od pożądanych przez Klienta
kolorów, jeżeli nie otrzyma od niego wzorca koloru jakim jest cromalin lub
inny wiarygodny wydruk (proof cyfrowy lub wydruk ze skalibrowanej drukarki
cyfrowej), który został Pisemnie Potwierdzony przez strony.
- Sprzedawca
może na życzenie Klienta wykonać i przesłać wydruk próbny w celu
sprawdzenia przez Klienta ostatecznego wyglądu zamawianego Towaru. Koszt
wydruku próbnego wskazany jest w Cenniku – https://www.rem.pl/produkt/naklejki-dla-scrapbooking-decoupage-maly-arkusz/
- Przy
złożeniu powtórnego Zamówienia na druk tego samego Towaru wymagane jest
powtórne dostarczenie wzoru kolorystycznego. Ze względu na różnorodność
stosowanych mediów, Sprzedawca może zażądać ponownego Pisemnego
Potwierdzenia próby kolorystycznej druku.
§ 7. Ceny i płatności
- Ceny
produktów wskazanych na stronach internetowych www.rem.pl, Sklepu
Internetowego i w siedzibie Sprzedawcy zawierają podatek VAT i podawane są
w złotych polskich; nie zawierają natomiast kosztów dostawy.
- Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach.
Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na
Zamówienia już złożone – cena Towaru uwidoczniona w chwili składania
Zamówienia jest wiążąca dla obu stron i nie ulegnie zmianie.
- Sprzedawca
udostępnia następujące sposoby płatności:
- gotówką
w siedzibie Sprzedawcy;
- przelew
bankowy w formie przedpłaty na rachunek Sprzedawcy wskazany w
potwierdzeniu Zamówienia;
- płatności
elektroniczne i płatność kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu PayU.pl
lub PayNow.
- Obsługę
płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
- PayU.pl – spółka PayU S.A. z siedzibą w
Poznaniu (60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 186), wpisanej do rejestru
przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i
Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
pod numerem KRS 0000274399, kapitał zakładowy w wysokości 4.000.000 zł w
całości opłacony, NIP: 779-23-08-495, na podstawie Regulaminu usług
dostępnego na stronie internetowej www.payu.pl
- Dotpay.pl – Dotpay S.A., z
siedzibą w Krakowie (30-552 Kraków, ul. Wielicka 72), wpisana do rejestru
przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Kraków-Śródmieście w Krakowie,
Wydział XI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
0000296790, kapitał zakładowy w wysokości 4.000.000 zł w całości
opłacony, NIP 634-26-61-860, na podstawie Regulaminu usług dostępnego na
stronie internetowej dotpay.pl.
- PayNow – mBank S.A. z
siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 18, 00-850, wpisany do rejestru
przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st.
Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod
numerem KRS 0000025237, posiadający numer identyfikacji podatkowej NIP:
526-021-50-88, o wpłaconym w całości kapitale zakładowym, którego
wysokość wg stanu na dzień 01.01.2021 r. wynosi 169.468.160 złotych, na
podstawie Regulaminu usług dostępnego na stronie internetowej
mbank.net.pl.
- Prawo
własności wykonanego Towaru należy do Sprzedawcy do czasu otrzymania
całkowitej zapłaty za wykonany Towar.
- Zamówienia,
których wartość nie przekracza 500 zł brutto są płatne z góry w formie
przedpłaty (z wykorzystaniem sposobów wskazanych w ust. 3 lit. a-c), ze
skutkiem jak w ust. 5 powyżej.
- W
przypadku Zamówień, których wartość przekracza 500 zł brutto Klient
obowiązany jest uiścić zaliczkę w wysokości co najmniej 50 % lub innej
wysokości, jeśli została indywidualnie ustalona przez strony. W razie niewykonania
umowy z uwagi na przyczynę leżącą po stronie Klienta (np. rezygnacja), z
zaliczki pokryte zostaną koszty, które Sprzedawca już poniósł przystępując
do wykonania Towaru.
- W
przypadku przekroczenia przez Klienta terminu płatności Sprzedawca ma prawo
naliczania ustawowych odsetek za zwłokę oraz obciążenia kosztami upomnień.
Zamówienia Klientów, którzy mają płatności przeterminowane o co najmniej
30 dni, bądź w przeszłości nie regulowali na czas wystawianych przez
Sprzedawcę faktur, są realizowane wyłącznie po przedpłacie lub uiszczeniu
gotówką całej wartości Zamówienia. Sprzedawca zastrzega sobie prawo
nieprzyjęcia kolejnego Zamówienia od Klienta zalegającego z płatnościami.
- Akceptacja
Regulaminu oznacza wyrażenie zgody przez Klienta na otrzymywanie faktur
VAT albo paragonów fiskalnych drogą elektroniczną zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa w tym zakresie, na wskazany przez Klienta adres poczty
elektronicznej. Faktury VAT albo paragony fiskalne przesyłane drogą
elektroniczną będą zapisane w formacie PDF. Klient w każdej chwili może
złożyć oświadczenie o niewyrażeniu zgody na otrzymywanie faktur VAT albo
paragonów fiskalnych drogą elektroniczną, jednakże złożenie takiego
oświadczenia po dokonaniu wysyłki Towaru przez Sprzedawcę skutkować będzie
koniecznością pokrycia przez Klienta kosztów doręczenia faktury albo
paragonu. Doręczenie faktury albo paragonu nastąpi tym samym sposobem
dostawy, który wybrano dla dostawy Towaru.
§ 8. Koszty,
terminy, i sposoby dostawy
1.
Sprzedawca
udostępnia następujące sposoby dostawy lub odbioru Towaru:
a.
Odbiór
osobisty pod adresem: 02-285 Warszawa, ul. Szyszkowa 19, w Dni Robocze od
poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-16:00;
b.
Przesyłka
kurierska;
c.
Przesyłka
kurierska paletowa;
- Koszty
dostawy zależą od sposobu dostawy wybranego przez Klienta, od wartości
oraz wielkości Zamówienia i podawane są w trakcie składania Zamówienia, a
także dostępne są w zakładce „Koszty dostawy” na stronach internetowych
www.rem.pl
- W
przypadku wyboru przez Klienta osobistego odbioru Towaru, Klient
zobowiązuje się do odbioru Towaru najpóźniej w terminie 14 dni od daty
wskazanej w potwierdzeniu Zamówienia jako data jego zrealizowania
Zamówienia. Po przekroczeniu tego terminu Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie Towaru (np. zagięcia,
naderwania) lub utratę przez niego właściwości na skutek składowania (np.
wynikające z działania promieni słonecznych, wilgotności powietrza).
Sprzedawca w takiej sytuacji może również wezwać Klienta, w sposób, w jaki
Zamówienie zostało złożone, do odbioru Towaru w terminie 7 dni od daty
otrzymania wezwania. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu,
Sprzedawca jest uprawniony do naliczania opłat za bezumowne przechowywanie
Towaru. Opłata ta wynosi 5% aktualnie obowiązującej stawki za 1m2
powierzchni magazynowej w mieście siedziby Sprzedawcy naliczanej za każdy
rozpoczęty miesiąc przechowania.
- Towar
przeznaczony do wysyłki standardowo pakowany jest w karton lub kopertę.
Niestandardowy sposób pakowania wykonywany będzie, jeśli Klient dostarczy
Pisemne Potwierdzenie szczegółowego opisu składania i pakowania po
uzgodnieniu kosztów takiego pakowania.
- Wszystkie
przesyłki kurierskie wskazane w § 8 ust. 3 lit b-c są ubezpieczone.
- Jeżeli
wysyłka Towaru zostaje opóźniona na wniosek lub z winy Klienta to
przechowanie Towaru odbywa się na koszt i ryzyko Klienta. W takim
przypadku zawiadomienie o gotowości wysyłki równa się wysyłce.
- Ryzyko
przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Klienta z chwilą
wydania Towaru spedytorowi, przewoźnikowi, firmie kurierskiej lub osobie
oddelegowanej przez Klienta do odbioru zamówienia. W przypadku Klienta
będącego Konsumentem ryzyko, o którym mowa w zdaniu pierwszym przechodzi
tylko wtedy, gdy Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez
Klienta.
- Klient
lub osoba odbierająca przesyłkę w jego imieniu, przed odbiorem przesyłki
ma obowiązek sprawdzenia, czy nie jest ona uszkodzona. W razie
stwierdzenia jakichkolwiek wad, uszkodzeń należy sporządzić przy kurierze
protokół szkody i skontaktować się z nami telefonicznie pod numerem +48 22
868 35 94, lub mailowo: biuro@rem.pl.
§ 9. Prawo
odstąpienia od umowy przysługujące Konsumentowi
- Postanowienia
niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do Klientów będących
Konsumentami.
- Klient
będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem
przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podania
przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem:
- kosztów
dostawy przekraczających koszt najtańszego sposobu dostawy oferowanego
przez Sprzedawcę – w sytuacji gdy Konsument wybrał sposób dostarczenia
rzeczy inny, niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę;
- bezpośrednich
kosztów zwrotu rzeczy.
- Termin do
odstąpienia od umowy w wykonaniu której następuje wydanie Towaru
rozpoczyna się od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub
wskazaną przez niego osobę trzecią, inną niż przewoźnik, a w przypadku
pozostałych umów – termin do odstąpienia od umowy biegnie od dnia jej
zawarcia.
- Konsument
może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od
umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, stanowiącym załącznik nr 1
do niniejszego Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można wysłać również za
pośrednictwem poczty elektronicznej podając dane niezbędne do
identyfikacji umowy, której odstąpienie ma dotyczyć (dane osobowe oraz
numer zamówienia lub umowy), w tej sytuacji Sprzedawca niezwłocznie
potwierdza otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu przesyłając wiadomość na
wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
- W
przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezwartą. Strony
obowiązane są do zwrotu tego, co wzajemnie świadczyły. Sprzedawca w
terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwraca
Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności w sposób, w jaki
zapłata została dokonana, chyba że Klient wyrazi zgodę na inny sposób
zwrotu.
- Sprzedawca
może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych od Konsumenta płatności do
chwili otrzymania rzeczy lub do chwili dostarczenia Sprzedawcy przez
Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej.
- Klient ma
obowiązek zwrócić Sprzedawcy przedmiot umowy nie później niż 14 dnia od
dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie rzeczy przed jego upływem. Bezpośredni koszt zwrotu rzeczy
ponosi Klient. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości
rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza
konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Prawo
odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na
odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach określonych w art. 38
ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U.2020.287), w
szczególności w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia
jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta
służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Powyższe
uregulowania nie ograniczają praw Konsumentów wynikających z ustawy o
prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U.2020.287) oraz z Kodeksu
Cywilnego.
§ 10.
Postępowanie reklamacyjne
1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Towar wolny od wad.
2.
W przypadku umów zawieranych z Konsumentami,
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową na zasadach
określonych w rozdziale 5a Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
(t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.; dalej jako: „ustawa o prawach
konsumenta”).
3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak
zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w
ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z
umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru,
istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub
domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru, lub charakterem braku
zgodności Towaru z umową.
4. Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę
rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem sześciu lat, licząc
od dnia stwierdzenia wady.
5. Towar jest zgodny z umową, jeżeli :
a. zgodne z umową pozostają w
szczególności jego: opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność,
interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
b. zgodne z umową pozostają w
szczególności jego: przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny
konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili
zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował;
c. nadaje się do celów, do których
zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących
przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
d. występuje w takiej ilości i ma
takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z
elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe
dla Towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc
pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez
przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu,
w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
i.
nie wiedział o
danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
ii.
przed
zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem
warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w
porównywalny sposób,
iii.
publiczne
zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
e. został dostarczany z opakowaniem,
akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie
oczekiwać;
f. jest takiej samej jakości jak
próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem
umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
6. Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w
ust. 5 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został
wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności
z umową określonych w ust. 5 powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował
brak konkretnej cechy Towaru.
7. Jeżeli Towar jest niezgodny z
umową, Konsumentowi przysługuje prawo jego naprawy lub wymiany.
8. Sprzedawca może dokonać wymiany,
gdy konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy konsument
żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany
przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy,
może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
9. Przy ocenie nadmierności kosztów
dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności
znaczenie braku zgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz
nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub Sprzedawcy o uprawnieniach
konsumenta, powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z
umową.
10. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w
rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez konsumenta
o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta,
uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył.
11. Sprzedawca ponosi koszty naprawy
lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny
i materiałów.
12. Konsument ma obowiązek
udostępnienia przedsiębiorcy Towaru podlegającego naprawie lub wymianie. Sprzedawca
odbiera od konsumenta Towar na swój koszt.
13. Jeżeli Towar został zamontowany
przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z umową, Sprzedawca demontuje Towar
oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie
tych czynności na swój koszt.
14. Konsument nie jest zobowiązany do
zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
15.
Jeżeli Towar jest niezgodny z
umową, konsument może złożyć świadczenie
o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z
umową zgodnie z art. 43d ust. 2 ustawy o prawach konsumenta;
b. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową
zgodnie z art. 43d ust. 4-6 ustawy o prawach Konsumenta;
c. brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że
Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
d. brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że
uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania
ze środków ochrony określonych w art. 43d ustawy o prawach Konsumenta;
e.
z oświadczenia Sprzedawcy lub
okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową
w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
16.
Obniżona cena musi pozostawać w
takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego
z umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z umową.
17.
Sprzedawca zwraca Konsumentowi
kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o
obniżeniu ceny.
18.
Konsument nie może odstąpić od
umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że
brak zgodności Towaru z umową jest istotny.
19.
Jeżeli brak zgodności z umową
dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument
może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w
odniesieniu do innych Towarów nabytych przez konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi
z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się
zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.
20.
W razie odstąpienia od umowy Konsument
ma obowiązek niezwłocznie zwrotu Towaru przedsiębiorcy na jego koszt.
Przedsiębiorca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
21.
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny
przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument
wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z
żadnymi kosztami.
22.
Konsument, który wykonuje
uprawnienia z tytułu niezgodności Towaru z umową, ma obowiązek na koszt
Sprzedawcy dostarczyć wadliwy Towar na adres Sprzedawcy. W celu skorzystania z
bezpłatnej przesyłki za pomocą kuriera prosimy o kontakt z Sprzedawcą od poniedziałku do piątku w
godzinach 8:00 – 16:00, e-mailowo pod
adresem mailowym : biuro@rem.pl lub telefonicznie
pod numerem telefonu : 515 150 488.
23.
W celu ułatwienia procesu
reklamacyjnego, Konsumenci proszeni są o dołączenie opisu niezgodności Towaru z
umową.
24.
W przypadku
umów zawieranych z Konsumentami, których przedmiotem są treści lub usługi cyfrowe,
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową na zasadach
określonych w rozdziale 5b ustawy o prawach konsumenta.
25.
Sprzedawca dostarcza Konsumentowi
treść cyfrową lub usługę cyfrową niezwłocznie po zawarciu umowy, chyba że
strony postanowiły inaczej.
26.
Treść cyfrową uważa się za
dostarczoną w chwili, gdy treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie
dostępu do treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej, zostały udostępnione Konsumentowi
lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Konsument wybrał samodzielnie
w tym celu, lub gdy Konsument lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
27.
Usługę cyfrową uważa się za
dostarczoną w chwili, gdy Konsument lub fizyczne lub wirtualne urządzenie,
które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali do niej dostęp.
28.
Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył
treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Konsument wzywa go do ich dostarczenia.
Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Konsument
może odstąpić od umowy.
29.
Konsument może odstąpić od umowy bez wzywania
do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:
a. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie
wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej;
b. Konsument i Przedsiębiorca uzgodnili lub z
okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia
treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla konsumenta, a
przedsiębiorca nie dostarczył ich w tym terminie.
30.
Ciężar dowodu dostarczenia treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej spoczywa na Sprzedawcy.
31.
W razie odstąpienia przez
konsumenta od umowy przepis art. 43o ustawy o prawach konsumenta stosuje się
odpowiednio.
32.
Postawień ust. 26-32 nie stosuje
się w przypadku, gdy umowa przewiduje dostarczenie treści cyfrowej za
pośrednictwem materialnego nośnika.
33.
Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są
zgodne z umową, jeżeli
a. zgodne z umową pozostają w szczególności ich opis,
rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność,
interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
b. zgodne z umową pozostają w szczególności ich przydatność
do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym konsument
powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który
przedsiębiorca zaakceptował;
c. nadają się do celów, w których zazwyczaj korzysta się
z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem
obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
d. występują w takiej ilości i mają takie cechy, w tym
funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są
typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których konsument
może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników
prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na
etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:
i.
nie wiedział o danym publicznym
zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
ii.
przed zawarciem umowy publiczne
zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich
publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
iii.
publiczne zapewnienie nie miało
wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
e. zostały dostarczane z akcesoriami i instrukcjami,
których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
f. są zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które
zostały udostępnione Konsumentowi przez Sprzedawcę przed zawarciem umowy.
34.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność
za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych
jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił
się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem roku od
chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich
dostarczenia.
35.
Sprzedawca nie może powoływać się na upływ
terminu do stwierdzenia braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z
umową określonego w ust. 35 powyżej, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
36.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność
za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w
sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z
umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej
lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się
ujawnił.
37.
Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Konsument
może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
38.
Sprzedawca może odmówić
doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli
doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest
niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
39.
Przy ocenie nadmierności kosztów
dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności
znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz
wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową.
40.
Sprzedawca doprowadza treść cyfrową
lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której
przedsiębiorca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową,
i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter
oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi Sprzedawca.
41. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z
umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od
umowy, gdy:
a. doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do
art. 43m ust. 2 i 3 ustawy o prawach konsumenta;
b. Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej do zgodności z umową zgodnie z art. 43m ust. 4 ustawy o prawach
konsumenta;
c. brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z
umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca a próbował doprowadzić treść cyfrową
lub usługę cyfrową do zgodności z umową;
d. brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z
umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od
umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m
ustawy o prawach konsumenta;
e. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie
wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z
umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
42. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do
ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
niezgodnych z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
zgodnych z umową. Jeżeli umowa stanowi, że treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są
dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy
uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa pozostawały
niezgodne z umową.
43. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść
cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak
zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny.
Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową
jest istotny.
44.
Po odstąpieniu od umowy Sprzedawca nie może wykorzystywać treści innych niż
dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania
z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę, z
wyjątkiem treści, które:
a. są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub
usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
b. dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie
korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, które stanowiły przedmiot
umowy;
c. zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi
i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
d. zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi
konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
45.
Sprzedawca udostępnia Konsumentowi
na jego żądanie i na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym
formacie nadającym się do odczytu maszynowego treści wytworzone lub dostarczone
przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej,
inne niż dane osobowe, z wyjątkiem treści, o których mowa w ust. 47 powyżej.
46.
Sprzedawca może żądać zwrotu
nośnika materialnego, na którym dostarczył treść cyfrową, w terminie 14 dni od
dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument ma obowiązek
niezwłocznie zwrócić nośnik na koszt przedsiębiorcy.
47.
Sprzedawca nie jest uprawniony do
żądania zapłaty za czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa były
niezgodne z umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od umowy konsument z nich
faktycznie korzystał.
48.
Sprzedawca jest zobowiązany do
zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej
niezgodnej z umową oraz treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej, których obowiązek
dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
49.
Sprzedawca ma obowiązek dokonać
zwrotu konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od
umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
50.
Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny
przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że
konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla
niego z żadnymi kosztami.
51.
Konsument, który wykonuje
uprawnienia z tytułu niezgodności Towaru z umową, której przedmiotem są treści
lub usługi cyfrowe, może zgłosić reklamację: pisemnie na adres Sprzedawcy,
e-mailowo pod adresem mailowym : biuro@rem.pl lub telefonicznie pod numerem
telefonu : 515
150 488 (od poniedziałku do piątku w
godzinach 8:00 – 16:00).
52.
W celu ułatwienia procesu
reklamacyjnego, Konsumenci proszeni są o dołączenie opisu niezgodności Towaru z
umową.
53.
Sprzedawca w ciągu 14 (czternastu)
dni ustosunkuje się do zgłoszenia Konsumenta co do niezgodności Towaru z umową,
w tym niezgodności Towaru stanowiącego treść lub usługę elektroniczną.
54.
55. Klient lub osoba odbierająca Towar
w jego imieniu, niezwłocznie po otrzymaniu (osobistym odebraniu) Towaru
(wszelkich materiałów – także tych w formie elektronicznej – zrealizowanego
Zamówienia) jest proszony o sprawdzenie
go/ich pod względem ilości, usterek/braków, cech/jakości. Sprzedawca prosi o
niezwłoczne reklamowanie oczywistych braków.
56. Wszelkie reklamacje kolorystyczne
będą rozpatrywane na podstawie wzorów kolorystycznych pisemnie zaakceptowanych
przez Klienta i przyjętych do druku przez Sprzedawcę. Przyjęcie do druku
Sprzedawca potwierdza odciśnięciem pieczęci na wzorcu kolorystycznym. Jeżeli
materiały zostały odesłane na wyraźny wniosek Klienta, Klient jest zobowiązany
do odesłania wzorów kolorystycznych i na tej podstawie będzie rozpatrywana
reklamacja. Sprzedawca zawsze poleca wykonanie wydruku próbnego, celem
porównania otrzymanego wydruku z zamierzonym przez Klienta składającego
Zamówienie.
57. We wszystkich metodach drukowania –
reklamacji nie podlegają nieznaczne odchylenia od zatwierdzonego przez Klienta
wzorca kolorystycznego. To samo odnosi się do porównania odbitek próbnych z
drukiem nakładu.
58. W przypadku druku na powierzonych
materiałach, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za stopień ich
przydatności. Jeżeli materiał dostarczony przez Klienta nie nadaje się do
prawidłowego wykonania Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi o tym
Klienta.
59. Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za uszkodzenia i wady Towaru powstałe w wyniku jego
użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem, samodzielnego montażu lub
przetwarzania dokonanego przez Klienta lub osoby trzecie.
60. Odpowiedzialność Sprzedawcy z
tytułu rękojmi wobec Klienta niebędącego Konsumentem jest wyłączona zgodnie z
art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego.
61. Powyższe uregulowania nie
ograniczają praw Klientów, będących Konsumentami, wynikających z ustawy o
prawach konsumenta oraz z Kodeksu Cywilnego.
§ 11. Dane
osobowe
- Administratorem
danych osobowych Klienta przekazanych przy rejestracji konta lub złożeniu
zamówienia (w tym: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy)
jest Rafał Krzemiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą RAFAŁ
KRZEMIŃSKI “REM” (02-285 Warszawa, ul. Szyszkowa 19)
- Dane
osobowe podane przy zakładaniu konta, a następnie składaniu zamówienia
przetwarzane będą w celach:
- realizacji
i obsługi zamówień na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który
wskazuje, że przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której
stroną jest Klient, którego dane dotyczą,
- podjęcia
działań na żądanie Klienta, którego dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
- ustalenia,
obrony i dochodzenia roszczeń oraz statystycznych na podstawie art. 6
ust. 1 lit. f RODO, czyli prawnie uzasadnionych interesów realizowanych
przez Administratora.
- w
przypadku wyrażenia zgód na marketing dane są przetwarzane również w
celach marketingowych (podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a
RODO czyli zgoda Klienta).
- Odbiorcą
danych osobowych będą podmioty współpracujące z Administratorem, które
wspierają go w czynnościach świadcząc usługi: administracyjne,
marketingowe, informatyczne (w tym udostępniając stosowne oprogramowania
wykorzystywane przy realizacji zamówienia), dostawcy zamówień złożonych w
sklepie internetowym, płatności.
- Administrator
nie zamierza przekazywać danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
- Dane
osobowe podane w celu realizacji i obsługi zamówienia będą przechowywane
do upływu okresów przedawnień roszczeń wynikających ze zrealizowanych
zamówień, a dane przetwarzane w celach marketingowych – do czasu wycofania
zgód lub do czasu wniesienia sprzeciwu wobec ich wykorzystywania.
- Klientowi
przysługuje prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich
sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo do
przenoszenia danych, cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym
momencie co nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W przypadku uznania, że
doszło do naruszenia danych osobowych Klientowi przysługuje prawo
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych z siedzibą w
Warszawie.
- Wszystkie
zgody są dobrowolne. Każdą ze zgód Klient może wyrazić na etapie
zakładania konta w Sklepie internetowym, jak i później w ustawieniach
swojego profilu lub ustawieniach przeglądarki.
- Szczegóły
przetwarzania danych znajdują się na stronie sklepu w Polityce
Prywatności.
§ 12.
Postanowienia końcowe
- Językiem,
w którym zawierane są Umowy Sprzedaży, jest język polski.
- Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn
(np. zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw; zmiany
zakresu, odpłatności lub formy świadczonych Usług Elektronicznych, zmiany
adresu Sprzedawcy) – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację
postanowień niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden
sposób naruszać praw nabytych Klientów będących jednocześnie Konsumentami
i korzystających ze Sklepu Internetowego lub zawierających Umowy Sprzedaży
przed dniem wejścia w życie zmian, w szczególności zmiany Regulaminu nie
będą miały wpływu na już złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub
wykonane Umowy Sprzedaży.
- Zmiany
Regulaminu obowiązują od dnia ich opublikowania na stronach internetowych
www.rem.pl oraz udostępnienia w siedzibie Sprzedawcy i mają zastosowanie
do Umów Sprzedaży zawieranych po tej dacie.
- W
sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a zwłaszcza Kodeksu Cywilnego,
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.
(Dz.U.2020.344.), a także ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).).
- Spory
powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem w pierwszej kolejności
rozwiązywane będą polubownie. Strony mają 21 dni na rozwiązanie sporu w
sposób polubowny, a w przypadku bezskutecznego upływu terminu sprawa może
zostać skierowana do sądu powszechnego. Spory z Klientem będącym
jednocześnie Konsumentem zostają poddane właściwym sądom powszechnym.
Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym jednocześnie
Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy.
Załącznik nr 1
Wzór
formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten
należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku odstąpienia od umowy)
Adresat: RAFAŁ
KRZEMIŃSKI “REM” (adres do korespondencji: 02-285 Warszawa, ul.
Szyszkowa 19, adres poczty elektronicznej: biuro@rem.pl, numer telefonu
kontaktowego: +48 22 868 35 94
Ja/My(*)
niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy
sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o
dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie
następującej usługi(*)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Data zawarcia
umowy(*)/odbioru(*):
Imię i
nazwisko konsumenta(-ów):
Adres
konsumenta(-ów):
Podpis
konsumenta(-ów) (tylko
jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):
Data:
(*)
Niepotrzebne skreślić.
O procedurach
odstąpienia od umowy i reklamacji więcej dowiesz się na stronie : https://rem.pl/reklamacja/
[RSW1]Do uzupełnienia data wejścia w życie nowego RegulaminuLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.