Wycinanie grafiki z folii samoprzylepnej a ostateczne koszty.
Poniższy rysunek ilustruje w jaki sposób wyliczamy w zależności od stopnia skomplikowania grafiki ostateczny koszt wycięcia w kolorowej folii samoprzylepnej.
Patrząc więc powyżej wyliczenie jest następujące :
zużyto 0,72 mkw folii czerwonej, 0,67 mkw foli czarnej oraz 0,47 mkw foli niebieskiej
co w sumie daje nam 1,86 mkw (zaokrąglamy wartości mkw do góry)
Co do kosztu wyżej zaprezentowanego przykładu
jest kilka wariantów :
– przy foli powierzonej (folia dostarczona przez klienta)
1.86 x 20 zł = 37,2 zł *
– przy naszej foli AVERY (nasza folia + wycinanie)
1,86 x 40 zł = 74,4 zł *
– przy naszej foli ze skórowaniem i nałożeniem na papier transportowy
1,86 x 50 zł = 93 zł*
Wyliczenie dotyczy oczywiście w miarę prostej grafiki, gdyż bowiem jeśli będziemy mieli do wycięcia 2 mkw folii a na niej będą wyłącznie elementy poniżej 5 cm, wówczas koszt wycięcia zwiększy się o jakieś 50%. Dlatego przy bardziej skomplikowanych pracach prosimy przesłać je do nas drogą elektroniczną. Dokonamy wówczas bezpłatnej wyceny i odeślemy ją Państwu mailem. Plik do wyceny musi być jako grafika wektorowa w programie CorelDraw.
Pragniemy zauważyć, iż ploter ma tzw „marginesy” (folia użyta w tym przykładzie ma szerokość 100 cm, a powierzchnia cięta 95-96 cm). Jest to szerokość rolek które utrzymują folie, aby podczas cięcia nie spadła, a niestety powierzchnia ta jest niewykorzystana, nie z naszej winy – jak to się mówi producent tak to zaprojektował, że nie da się ciąć bez marginesowo.
A te spady – to co !? Spady jest to powierzchnia która pozostaje do zagospodarowania, dlatego zawsze polecamy , aby móc wykorzystać całkowicie folię należałoby wolne miejsca przeznaczyć na dodatkowe napisy np.: godziny otwarcia zakładu, telefon na okno firmy, logo na samochód, etc.
Pragniemy nadmienić, iż reklama wykonana z foli samoprzylepnej jest trwalsza od innych reklam, bardziej odporna na warunki atmosferyczne (wiatr, deszcz, promienie słoneczne, śnieg)! ! ! a zmiana jakiegokolwiek elementu – dowolnej jego części – nie stwarza problemu nawet osobie która nigdy nie miała z tym do czynienia, co przy reklamach drukowanych (gotowa naklejka, jednoelementowa), lub malowanych jest praktycznie niemożliwe !
Jednak podstawową jej wadą w dzisiejszych czasach jest coraz mniejsza dostępność różnych kolorów u jej producentów. I coraz mniejsza gama kolorystyczna do dyspozycji. Została ona bowiem wyparta przez białą folię do drukowania, na którą nanosi się potrzebny kolor w postaci nadruku. Taka forma nosi nazwę wydruków wielkoformatowych.
* Ceny na dzień 24.12.2012. Sprawdź w cenniku czy są aktualne !