Komputerowe wycinanie w kolorowej folii samoprzylepnej – koszty.

Wycinanie grafiki z folii samoprzylepnej a ostateczne koszty.

Poniższy rysunek ilustruje w jaki sposób wyliczamy w zależności od stopnia skomplikowania grafiki ostateczny koszt wycięcia w kolorowej folii samoprzylepnej.

Komputerowe wycinanie w folii samoprzylepnej.Patrząc więc powyżej wyliczenie jest następujące :

zużyto 0,72 mkw folii czerwonej, 0,67 mkw foli czarnej oraz 0,47 mkw foli niebieskiej

co w sumie daje nam 1,86 mkw (zaokrąglamy wartości mkw do góry)

Co do kosztu wyżej zaprezentowanego przykładu
jest kilka wariantów :
– przy foli powierzonej (folia dostarczona przez klienta)
1.86 x 20 zł = 37,2 zł *
– przy naszej foli AVERY (nasza folia + wycinanie)
1,86 x 40 zł = 74,4 zł *
– przy naszej foli ze skórowaniem i nałożeniem na papier transportowy
1,86 x 50 zł = 93 zł*

Wyliczenie dotyczy oczywiście w miarę prostej grafiki, gdyż bowiem jeśli będziemy mieli do wycięcia 2 mkw folii a na niej będą wyłącznie elementy poniżej 5 cm, wówczas koszt wycięcia zwiększy się o jakieś 50%. Dlatego przy bardziej skomplikowanych pracach prosimy przesłać je do nas drogą elektroniczną. Dokonamy wówczas bezpłatnej wyceny i odeślemy ją Państwu mailem. Plik do wyceny musi być jako grafika wektorowa w programie CorelDraw.

Pragniemy zauważyć, iż ploter ma tzw „marginesy” (folia użyta w tym przykładzie ma szerokość 100 cm, a powierzchnia cięta 95-96 cm). Jest to szerokość rolek które utrzymują folie, aby podczas cięcia nie spadła, a niestety powierzchnia ta jest niewykorzystana, nie z naszej winy – jak to się mówi producent tak to zaprojektował, że nie da się ciąć bez marginesowo.

A te spady – to co !? Spady jest to powierzchnia która pozostaje do zagospodarowania, dlatego zawsze polecamy , aby móc wykorzystać całkowicie folię należałoby wolne miejsca przeznaczyć na dodatkowe napisy np.: godziny otwarcia zakładu, telefon na okno firmy, logo na samochód, etc.

Wykorzystujemy każdą powierzchnię, minimalizując koszty cięcia , jednak ostatnie słowo co do ułożenia zawsze należy do naszego klienta.

Pragniemy nadmienić, iż reklama wykonana z foli samoprzylepnej jest trwalsza od innych reklam, bardziej odporna na warunki atmosferyczne (wiatr, deszcz, promienie słoneczne, śnieg)! ! ! a zmiana jakiegokolwiek elementu – dowolnej jego części – nie stwarza problemu nawet osobie która nigdy nie miała z tym do czynienia, co przy reklamach drukowanych (gotowa naklejka, jednoelementowa), lub malowanych jest praktycznie niemożliwe !

Jednak podstawową jej wadą w dzisiejszych czasach jest coraz mniejsza dostępność różnych kolorów u jej producentów. I coraz mniejsza gama kolorystyczna do dyspozycji. Została ona bowiem wyparta przez białą folię do drukowania, na którą nanosi się potrzebny kolor w postaci nadruku. Taka forma nosi nazwę wydruków wielkoformatowych.

* Ceny na dzień 24.12.2012. Sprawdź w cenniku czy są aktualne !

Sklep dla poprawnego działania używa "cookie".
Nasza Polityka Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close